Goda drinkar och ofrivilliga sniglar

Ikväll lämnade vi Söder. Kändes mycket konstigt.

Först tog vi en drink på Reisen, hotellet som en gång hade sunkstämpel ( i alla fall i mitt liv) men som nu designats om och blivit en femstjärnig pärla på Skeppsbron. De hade riktigt roliga drinkar! Jag drack en ”Francis Francis”: citronvodka, limoncello, jordgubbar, vindruvor, äppeljuice. Lät lite mysko, men var mycket, mycket gott! Johan hade både muskot och rosépeppar i sin jamaikanska drink …

Vidare mot middag på Dell Attore Östermalm (som för övrigt måste ha den sämsta sajten som någonsin gjorts). Lite seg service, helt ok förrätt, bara något saltfattig. Varmrättens pizza, översållad med rucola var god. Tills jag hittade en snigel. I maten. URK!

Och det var nu Dell Attore började göra allt rätt. Både servitris och ägare försäkrade att detta var ett olycksfall, att snigeln kommit med rucolan (och detaljerat hur den kommit till pizzan, hur sanden sjönk och snigeln steg och bla bla) och maten försvann fortare än jag hann blinka. Eftersom jag var allt annat än sugen på pizza, eller rucola, fick jag in en bruschetta istället. De försäkrade tusen gånger hur ledsna de var och när notan kom fanns varken pizza eller bruschetta med. Fick även en gratis måltid för två att utnyttja i framtiden.

Jag, som är så insektsrädd, hade mycket väl kunnat få den värsta kvällen i mitt liv. Men tack vare snabbt och bra uppträdande av personalen kan jag till och med tänka mig att gå tillbaka. Det är bra jobbat!

  • http://www.kristoffer.nu Kristoffer

    Bra! Det är först när något går fel som ett företags kundtjänst verkligen får visa vad de går för. Och det är då det är så extremt viktigt att allt blir rätt. Antingen tappar man kunden, och kanske hans vänner, för alltid, eller också får man tillbaka kunden nästa gång. Allt beror på hur man hanterar situationen.

  • Pingback: Granding.se » Ännu bättre än lovat på Dell’Attore()