En besviken kund

Vi tycker att PrisXtra är helt fantastiskt När vi upptäckte det alldeles i närheten av vår nya lägenhet blev vi superglada. Den 30 mars tog jag denna bild bara för att visa hur glad jag var. Sedan dess (den 30 mars) har vi handlat nästan all vår mat där, på PrisXtra Södermalm.

Vissa saker har de ”alltid lågt pris” på, till exempel Keldas såser, 2 för 30. Det har vi köpt hur många gånger som helst, säkert två gånger i veckan. Två gånger i veckan från april till januari … 10 månader x 4 köp, 40 gånger alltså, överslagsräknat.

Det var först i december vi upptäckte att ”2 för 30” inte gick igenom i kassan. Wooops. Sa till, och fick tillbaka mellanskillnaden. Påpekade att detta borde åtgärdas NU, att vi handlat detta ca 30 gånger och att vi alltså förlorat en hel del pengar på det. Kassörskan lovade att fixa så det gick in i kassan.

Nästa gång blev det fel igen. Sa till igen, samma kassörska, och fick svaret ”det är de där uppes [på övervåningen] fel”. Förklarade att jag som kund inte riktigt brydde mig om vems fel det var, bara att det är fel. Ingen respons.

Idag var det fel igen. Trodde jag. Sa till (samma kassörska). Vi gick upp en våning för att jag skulle visa (hon bad mig inte, hon sa åt mig). Skylten var borta och en anställd berättade att ”2 för 30” slutade gälla igår. Ok, då förstår jag förstås att jag inte ska ha någon rabatt idag. Men påpekade igen för kassörskan att vi ju blivit lurade ca 40 gånger. Ingen respons. Ingen ursäkt, inget tillgodokvitto. Istället gick hon bara.

Pengarna (ca 160 kr) är väl ingen panik, det handlar mer om principen. Jag känner mig som en total idiot som prisat PrisXtra så mycket att jag till och med kallat dem ”himmelriket” i en bild.

—–
Ovanstående har jag mailat till ett gäng på Axfood idag. Vi får väl se om det blir någon respons.

  • Trenter

    Trist när det drabbar oss som tjänar lite mindre och kanske inte har så mycket extra per månad. Principer är oerhört viktigt. Man måste ju kunna lita på att man inte betalar för mycket för en produkt eller tjänst. Den som utför tjänsten eller produkten ska ju se till att leverera och inte låta kunden drabbas. PÅ samma sätt som man som chef eller ansvarig för produkter inte kan slå sig för bröstet om man inte gjort nåt mer än att bränna stålar för företaget man jobbar för. Ansvar för det man har hand ska man ta. Så det inte drabbar andra. dåligt!
    Trenter

  • Mum-in-law

    Oförskämt! De har säkert gjort sig en förtjänst på alla, som likt er, handlat 2 förpackningar för 30 kr. Många bäckar små….. Det är tur att det finns folk som kontrollerar kvitton eller inslaget i kassaapparaten och upptäcker sådant här.Ännu bättre är det förstås, att gå vidare med felaktigheten som du gjorde.Bravo Josefine.

  • Pingback: Granding.se » Heja PrisXtra!()