Kundservice – och inte (eller: Heja Gallerix, skärpning Telia!)

Det är skillnad på kundbemötanden. Vissa är duktiga på att ge service medan vissa aldrig borde fått jobbet. Och som alltid: alla kan göra misstag, det är hur de hanteras som är det viktiga.

Häromdagen:

Gallerix
Vi har lämnat in sex tavlor för om/inramning på Gallerix. Det var väldigt dyrt. När vi skulle hämta upp dem var fyra av sex ramar trasiga. Killen i kassan bad om ursäkt flera gånger, skickade genast tillbaka tavlorna in i verkstan för omramning och gav oss 15% rabatt. Utan att vi behövde bli arga eller kräva något.

Telia
Vi gick in på Telia för att fråga varför en grej inte funkar på min Teliamobil. De kallade oss lögnare, var helt ointresserade av bevisen vi hade och började slita i Johans mobil utan att han på något sätt lämnat den till dem. Och visade en extrem attityd.

Gallerix gjorde ett större misstag – varor vi betalat många tusen för var trasiga – men hanterade det väldigt bra. Telia levde upp till sitt rykte: ”Felia”.

  • Telia Kundservice

    Hej!

    Jag vill börja med att be om ursäktande för bemötandet du fick i butiken. Så ska det självklart inte gå till. Sen skulle jag önska att du kommenterar tillbaka vilken butik det gäller så kan jag ta det vidare till de som är ansvarig över våra butiker.

    När det gäller ditt ärende så rekommenderar jag dig att på nytt besöka butiken eller kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig självklart med de som inte fungerar i din telefon. Du hittar våra kontaktvägar här: http://www.telia.se/kontakt

    Med vänliga hälsningar

    Maria Dahlin
    Telia Kundservice

  • http://www.granding.se Granding

    Tack för att du svarar! Butiken var den i Ringen i Stockholm.

  • Telia Kundservice

    Hej igen!

    Jag har nu skickat vidare synpunkterna till den ansvariga. Han kommer att ta det vidare till butiken.

    Jag får önska dig en fortsatt trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar

    Maria Dahlin
    Telia Kundservice